fbpx

BLOG

Blog Wood and Stone

Sprzedaż nieruchomości? Sprawdź co to home staging

Sprzedaż czy wynajem mieszkania to długie i często skomplikowane procesy. Ale czy musi tak być? Może trudno w to uwierzyć, ale w ciągu 90 sekund po przekroczeniu progu mieszkania, zainteresowany (często nieświadomie) podejmuje kluczowe decyzje. Tutaj pierwsze skrzypce grają emocje — i to właśnie do nich odwołuje się home staging. Przygotowaliśmy krótki przewodnik na temat tego, czym jest home staging oraz jak go wykorzystać podczas sprzedaży lub wynajmu nieruchomości. 

Home staging - co to jest?

Home staging to profesjonalne przygotowanie nieruchomości niewielkim nakładem środków do szybkiej sprzedaży z zyskiem. Ma na celu przyciągnąć i zachęcić do zakupu jak największą liczbę osób poszukujących nieruchomości i wyróżnić ją na tle innych. Jednym słowem są to kompleksowe działania, mające na celu uatrakcyjnienie oferty nieruchomości w celu jak najbardziej opłacalnego jej sprzedania lub wynajęcia. Home staging to przede wszystkim umiejętne zastosowanie dekoracji i dodatków, które pozwolą zwiększyć atrakcyjność przestrzeni w oczach potencjalnego nabywcy. W przeciwieństwie do remontu home staging stawia na szybkie i doraźne rozwiązania. Jednak nie jest to tylko aranżacja wnętrz. Prace zaproponowane przez home stagera mogą obejmować np. odmalowanie ścian i sufitów, naprawę drobnych usterek, takich jak dokręcenie kontaktów lub uzupełnienie ubytków w ścianach, przestawienie mebli. 

Generalnie proces home stagingu można podzielić na dwa etapy:

  • Pierwszy etap to sprawienie, aby nieruchomość stała się atrakcyjna dla jak największej liczby klientów;
  • Drugi etap to zaprezentowanie nieruchomości w taki sposób, aby jak najszybciej została ona sprzedana lub wynajęta - w cenie, którą sprzedający chce uzyskać. 

Osoba zajmująca się profesjonalnym przygotowywaniem nieruchomości to Home stager. Dzięki zastosowaniu neutralnych kolorów, ciepłego światła, miękkich tekstyliów czy świeżych kwiatów w wazonie taka osoba tworzy obrazy, ułatwiające potencjalnemu nabywcy nieruchomości wyobrażenie sobie swojej codzienności w oglądanym wnętrzu. Home stagera nie należy mylić z projektantem wnętrz.

 

 

 

home staging nieruchomosci

Dlaczego warto wykorzystywać home staging?

Odpowiednio zaprezentowana nieruchomość ma większe szanse na skuteczną, rentowną sprzedaż lub szybszy wynajem na lepszych warunkach. Ta prosta technika marketingowa podnosi realną wartość i atrakcyjność wnętrz w oczach kolejnych, potencjalnych lokatorów. Dobrze przygotowane mieszkanie można nie tylko sprzedać szybciej, ale również za większą kwotę. Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych wykazały, że usługa home staging’u skraca czas sprzedaży nieruchomości o nawet 40% oraz podnosi jej wartość przeciętnie o 10%!

Ile to kosztuje?

Wstępna wycena usługi będzie kosztować w Warszawie od 300 - 600 złotych. Pełna usługa w przypadku mieszkań dwu- i trzypokojowych nie powinna przekroczyć kwoty 6 tysięcy złotych. Jednak zazwyczaj ceny ustalane są indywidualnie. Po odpowiednim przygotowaniu nieruchomości, sama kwota ofertowa za mieszkanie może wzrosnąć nawet o kilkanaście tysięcy złotych. Dlatego warto zastanowić się nad skorzystaniem z home stagingu!

Co możesz zrobić sam?

  • Poniżej przedstawiamy Ci elementy home stagingu, które możesz wykonać sam:
  • Przede wszystkim zadbaj o porządek - to bardzo istotna kwestia, ponieważ nikt nie kupi brudnego mieszkania. Warto również uprzątnąć bibeloty i osobiste przedmioty.
  • Dodatki -  najprostszym sposobem na ocieplenie wnętrza są świeże kwiaty bądź ładne świece. 
  • Światło -  zadbaj by światło (sztuczne bądź słoneczne) tworzyło idealne przedstawienie dla klienta. Jeżeli w mieszkaniu jest ciemno, zaproś klienta po zmroku i zastosuj kombinację wielu lamp. Najlepiej o ciepłych odcieniach. 
  • Meble - aby optycznie powiększyć przestrzeń, zadbaj o to, by duże meble stały pod ścianą, a środek pomieszczeń pozostał wolny. 
  • Zapach - zanim pojawi się klient warto przewietrzyć mieszkanie. Można również spróbować odświeżacza powietrza. 

Home staging najlepiej zastosować w mieszkaniach, w których pojawia się wielu zainteresowanych potencjalnych nabywców, jednak żaden z nich nie decyduje się na sfinalizowanie transakcji. Może to oznaczać, że metraż, lokalizacja i cena domu są dla poszukujących atrakcyjne, ale z jakiegoś powodu wnętrze nie skłania do decyzji o zakupie. 

Szukasz agencji pośrednictwa sprzedaży mieszkań? Sprawdź nasze usługi, zobacz ile możemy razem zrobić.

 

 

 

Image
© Wood and Stone all rights reserved.

 

 

WOOD AND STONE
REAL ESTATE
            
Wood and Stone Sp. z o.o.
Centrum Praskie Koneser
Plac Konesera 12
03-736 Warszawa

 

 

 

 

NIP: 1133037563
REGON: 389420255
KRS: 0000929366

 

 

 

Nr rachunku bankowego:
78 1050 1025 1000 0090 8130 2615

 

Search